{ 7 }
{ wymaniana infrastruktury }
Wyzwanie:
Utrzymanie efektywnej równowagi pomiędzy rozwojem nowych technologii i tempem rozwoju biznesu.
Usługi, jakie możemy zaoferować na tym etapie
Audyt posiadanej infrastruktury Doradztwo i projektowanie LaboratoriumSkontaktuj się z nami:
tel. +48 71 716 41 44
e-mail: biuro@112it.pl
{ Zmiana potrzeb, zmiana technologii } Dokonanie zakupu technologicznego odbywa się zwykle w kontekście jakiejś potrzeby. Z upływem czasu jednak zmienia się nie tylko technologia, ale także nasze potrzeby.
Ponieważ w dzisiejszych czasach technologia rozwija się szybciej i skraca się także w niektórych wypadkach czas wejścia nowego produktu technologicznego na rynek, natomiast budżety na IT ulegają skurczeniu, mało która, a może nawet żadna firma nie może sobie pozwolić na całkowitą wymianę rozwiązań IT co rok, dwa lub nawet trzy lata. Z jednej strony odczuwane to jest jako porażka, z drugiej jednak strony to naturalny stan rzeczy i budowanie racjonalnej, wydajnej i kosztowo efektywnej strategii cyklu życia infrastruktury.
Tak naprawdę zmiany rynkowe, na zewnątrz firmy oraz te wewnątrz firmy (podniesienie poziomu wiedzy i kompetencji organizacji) są ze sobą w nieustannym sprzężeniu i wzajemnie napędzają cały mechanizm. Ponieważ dziś dostępnych jest wiele rozwiązań technologicznych dzięki którym możemy pracować jeszcze szybciej, łatwiej i efektywniej, tak właśnie pracujemy. Na skutek tego jednak otwierają się nam wciąż nowe horyzonty i chcemy osiągać wciąż więcej, lepiej i szybciej. Wtedy rodzi się znów zapotrzebowanie na nowe technologie.
{ Starzejący się sprzęt i oprogramowanie } Tempo wymiany sprzętu jest też jednak niewątpliwie narzucane przez tempo rozwoju i wdrażania innowacji. Starsze technologie są pozbawiane wsparcia producentów (przeciętna gwarancja serwera to 3 lata) i wycofywane z rynku, a ich naprawa może w pewnym momencie stać się zwyczajnie niemożliwa już nieopłacalna. Jak wszyscy dobrze wiemy wraz z upływem czasu rzeczy też po prostu „starzeją się” i istnieje większe prawdopodobieństwo ich zepsucia, uszkodzenia itp.
Cykl życia systemów operacyjnych to zwykle od 5 do 8 lat. W tym czasie zwykle vendor dostarcza upgrade’ów oraz łatek, których implementacja powoduje nierzadko spowolnienie działania systemu i zwiększone zapotrzebowanie na moc obliczeniową. Z czasem, nawet najbardziej oporny klient na skutek presji otoczenia (ze strony swoich klientów, konkurencji oraz vendora), które skupia się na nowych rozwiązaniach, będzie musiał rozważyć zmianę, choćby tylko po to, aby zachować pewne standardy i otrzymać wsparcie producenta.
{ Wymagania nowego oprogramowania } Coraz bardziej znaczącym czynnikiem jest też wyznaczanie minimalnych standardów sprzętowych przez producentów oprogramowania. Inną kwestią jest, czy takie zachowania są uzasadnione, niemniej jednak wyznaczają one linię postępu technologicznego na rynku komercyjnym.
{ Kiedy i za ile? } Z tymi dwoma pytaniami, wcześniej czy później, zmierzy się każdy. Nieważne, czy ze względu na to, że twoje środowisko osiągnęło ostatni etap życia czy też po prostu twoje potrzeby rosną, w końcu każdy będzie musiał wymienić swoją infrastrukturę. Im wcześniej zdamy sobie z tego sprawę i zamiast czekać do momentu, gdy będziemy mieli „nóż na gardle” zaczniemy to rozsądnie planować, tym lepiej dla nas. Mądre rozłożenie tych zmian w czasie pozwoli nam nie tylko uniknąć przykrych niespodzianek, ale również zaoszczędzić sporo pieniędzy. Jeśli będziemy postępować w ten sposób, będziemy mogli sami wybrać najlepszy moment na inwestycję i przygotować się do tego, zamiast czekać aż nas to zaskoczy. Pamiętajmy również, że zmiana sprzętu czy programowania nie zamyka się tylko w dziale IT – dla każdej organizacji to cały proces, podczas którego odpowiedni ludzie muszą zostać przeszkoleni, a odpowiednie polityki dostępu i zabezpieczenia stworzone. Zmienia to często także cały proces dostawy usług czy produktów biznesowych.
{ Naprawiać czy wymieniać? } Zdarzają się pewne nagłe sytuacje, w których wymiana kontrolera, dysku czy procesora jest konieczna i pozwala na dalsze funkcjonowanie infrastruktury aż do następnej „awarii”. 112it zawsze śpieszy na ratunek i nasi klienci mogą polegać na nas w tego typu krytycznych sytuacjach. Posiadamy również międzynarodowe kontakty i własne niezależne magazyny, dzięki czemu jesteśmy w stanie dostarczyć produkty z linii, które wyszły już z użycia i których produkcja została dawno temu wstrzymana. Po zażegnaniu awarii oferujemy jednak nasze usługi doradcze i wspólne zastanowienie się, czy nie warto pomyśleć nad wymiana sprzętu lub gruntowną przebudowa posiadanej infrastruktury.
Przeprowadzimy Cię przez zmianę! Ze 112it bezpiecznie dokonasz zmian w swojej infrastrukturze!
Nasi specjaliści będą towarzyszyć Ci na każdym etapie zmiany:
1. Audyt posiadanej infrastruktury – najpierw dowiemy się co posiadasz i w jakim stopniu służy to rozwojowi Twojego biznesu, a w jakim przeszkadza
2. Poznanie osoby lub grupy osób odpowiedzialnych za wdrożenie zmian – podstawą udanej zmiany jest udana współpraca między ludźmi i prawidłowa komunikacja
3. Poznanie obecnych i przyszłych potrzeb biznesowych, potrzeb IT, uwzględnienie strategii firmy, wybranie odpowiedniego rozwiązania
4. Zabezpieczenie zmiany (backup) - pomożemy Ci lub wykonamy za Ciebie niezbędne kopie zapasowe Twojego środowiska i upewnimy się, że migracja danych przebiegnie pomyślnie
5. Zaplanowanie przestoju – czasami zmiany udaje się przeprowadzić bez większych przestojów, jeśli jednak są one duże, należy rozważnie zaplanować przestoje i poinformować o tym odpowiednie osoby wewnątrz i na zewnątrz organizacji.
6. Wdrożenie rozwiązania
7. Wdrożenie osób odpowiedzialnych w nowe rozwiązania – szkolenia powdrożeniowe i tematyczne.
8. Utylizacja sprzętu – jeśli nie wiesz, co zrobić ze starym sprzętem i jak go zutylizować, po prostu oddaj go w nasze ręce, a my się tym zajemiemy.